Retourbeleid
RUILEN EN TERUGBETALINGEN
We streven ernaar om je de best mogelijke winkelervaring te bieden, maar we begrijpen dat het soms voorkomt dat een artikel niet geschikt is en dat je het wilt ruilen of retourneren.
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket ruilen of retourneren. Dit betekent dat je 14 dagen hebt vanaf het moment dat je het artikel ontvangt om een retour aan te vragen. Als er meer dan 14 dagen zijn verstreken, kunnen we helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via klantenservice@boomee.nl, onder vermelding van je orderbevestigingsnummer, voor- en achternaam, e-mailadres of telefoonnummer, of je een terugbetaling of omruiling (andere maat/artikel) wenst, de reden en voeg foto's toe van het defect. Zodra we je verzoek hebben ontvangen, stuurt onze klantenservice het door naar het betreffende team om de aanvraag te beoordelen.
Voorwaarden:
1. Het geretourneerde artikel moet in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen.
2. Het artikel moet ongedragen en ongewassen zijn, in de originele verpakking met alle bijbehorende labels. Anders behouden wij ons het recht voor om een retour te weigeren volgens onze verkoopvoorwaarden.
3. Als het artikel NIET in dezelfde staat wordt geretourneerd als waarin de klant het heeft ontvangen, behoudt Boomee zich het recht voor om een omruiling of terugbetaling te weigeren.
Ruilen of terugbetaling is NIET toegestaan in de volgende gevallen:
-
Verkeerde maat gekozen door de klant ondanks de aanwezige maattabel met afmetingen in cm op elke productpagina.
-
Beschadiging van het product door de klant na ontvangst thuis.
-
Als de koerier de ontvanger niet aantreft bij levering, Boomee is dan niet verantwoordelijk.
-
Als de koerier meldt dat het pakket is afgeleverd, Boomee is dan niet verantwoordelijk.
-
Als de klant het defect niet binnen 24 uur na ontvangst meldt met foto’s of video als bewijs.
-
Als er binnen 72 uur na reactie van Boomee geen antwoord komt van de klant, behoudt het bedrijf zich het recht voor om het retour- en terugbetalingsproces te stoppen.
Boomee behoudt zich het recht voor om de klant te verzoeken om via e-mail foto's van het ontvangen artikel te sturen die het defect of de non-conformiteit aantonen.
BELANGRIJKE OPMERKING
Ons bedrijf doet zijn best om duidelijke en gedetailleerde informatie te verstrekken over de producten die wij aanbieden, inclusief nauwkeurige beschrijvingen, technische specificaties en afbeeldingen. Echter, individuele waarneming kan per klant verschillen. Om deze reden willen we verduidelijken dat persoonlijke verwachtingen of subjectieve waarnemingen over kleur, textuur, materiaal of esthetiek geen geldige reden zijn voor retour.
We erkennen dat elke klant een unieke perceptie heeft bij het beoordelen van een product. Maar verschillen in subjectieve waarneming worden niet beschouwd als defecten of fouten. We benadrukken enkele belangrijke punten:
a) Kleurvariatie: Houd er rekening mee dat de kleuren op onze website iets kunnen afwijken van de werkelijke kleuren. Kleurverschil wordt niet gezien als een defect. Dit kan komen door instellingen van je scherm of andere technische factoren.
b) Subjectieve Waarneming: Persoonlijke verwachtingen of meningen worden gecompenseerd door specifieke informatie en maattabellen op de productpagina's. Deze info reflecteert het echte product zo nauwkeurig mogelijk. Daarom zijn verwachtingen of percepties geen geldige reden voor terugbetaling.
We doen ons best om zo transparant mogelijk te zijn met productinformatie zodat klanten weloverwogen keuzes kunnen maken. Heb je vragen? Neem dan contact met ons op voor extra informatie.
Met je aankoop verklaar je het retourbeleid te hebben gelezen en hiermee akkoord te gaan.
2. TERUGBETALING
Je moet het artikel terugsturen met een trackingcode en deze met ons delen. Zo kunnen we het pakket volgen en je terugbetaling starten. Zonder tracking vervalt je recht op terugbetaling omdat we ontvangst niet kunnen bevestigen.
BELANGRIJK:
Je kunt elke logistieke dienst gebruiken voor de retour. Helaas vergoeden we de verzendkosten niet, dus kies de goedkoopste optie met tracking.
Retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant.
We betalen je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst in ons magazijn in Azië terug.
Terugbetaling gebeurt via de oorspronkelijke betaalmethode tenzij anders overeengekomen.
Dank je voor je begrip.
Neem contact op met de verkoper voor een geschil/terugvordering
Als de consument een geschil of terugvordering bij de bank of betalingsdienst wil starten, is het verplicht eerst de verkoper te contacteren. De consument moet het probleem schriftelijk melden via e-mail of contactformulier en de verkoper de kans geven dit op te lossen. Als er geen reactie komt binnen redelijke tijd of geen oplossing wordt geboden, kan een geschil worden gestart. Door eerst contact op te nemen met de verkoper, krijgt deze de kans om het probleem snel en efficiënt op te lossen zonder tussenkomst van derden.
FAQ
Veelgestelde Vragen
Wanneer komt mijn bestelling aan?
Wanneer komt mijn bestelling aan?
We begrijpen dat je enthousiast bent om je bestelling te ontvangen! Je kunt je pakket in realtime volgen via onze trackingpagina: https://boomee.nl/apps/parcelpanel. Voer je bestelnummer of trackingnummer in om de geschatte levertijd te zien. Verzending duurt meestal 7-15 werkdagen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de vervoerder en de weersomstandigheden.
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
We bieden veilige betalingsopties via Ideal/ Bancontact, Creditcard en PayPal voor je gemak en gemoedsrust. Je kunt de beschikbare betalingsopties bekijken tijdens het afrekenen.
Kan ik mijn verzendadres wijzigen nadat ik een bestelling heb geplaatst?
Kan ik mijn verzendadres wijzigen nadat ik een bestelling heb geplaatst?
Als je je verzendadres wenst te wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als je bestelling nog niet is verwerkt, werken we het adres voor je bij.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
Gemiddeld duurt het 1-3 werkdagen voordat de restitutie op je account is bijgeschreven nadat je retourzending is ontvangen en verwerkt.
Moet ik de retourzending zelf betalen?
Moet ik de retourzending zelf betalen?
Ja, helaas vergoeden we geen retourverzendkosten. Het aankoopbedrag wordt echter volledig terugbetaald na een geslaagde retourzending.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel heb ontvangen?
Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel heb ontvangen?
Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel heb ontvangen? Het spijt ons als je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen! Neem onmiddellijk contact met ons op met je bestelnummer en een foto van het artikel. We zullen het probleem zo snel mogelijk oplossen.